torsdag 8 december 2011

Muskler i högklackat

I lördags var jag på Svenska mässan i Göteborg på bodyfitness-tävling. En sport som jag aldrig tidigare har sett på så nära håll. Kan tyckas en smula märkligt att tävla i sådan skönhetstävling. Tävlingen går ut på att visa upp en så muskulös och symmetrisk kropp som möjligt, i högklackat, minimal bikini och onaturlig brun färg på huden. Visst, men jag blev riktigt imponerad av den oerhörda kontroll de har på sin kropp.
De vet exakt hur de ska behandla sin kropp för att få så synliga muskler som möjligt.
Jag följde Therese Svedbom från Vaggeryd som slutade på en åttonde plats av 28 deltagande. Tre poäng från en finalplats.











6 kommentarer:

  1. Emelie som vann e ju bördig från den fina staden k-holm. /Martin

    SvaraRadera
  2. Hmm, när jag skrev min kommentar så bestod ditt inlägg bara av konstiga tecken. Scyssta bilder Rob!

    SvaraRadera
  3. Emelie, är det någon du vet vem det är? Är hon med på mina bilder?

    SvaraRadera
  4. http://www.youtube.com/watch?v=qCebSIMNfoY&feature=share
    Min före detta chefs dotter. Bara en sån sak. MVH Martin

    SvaraRadera